OTİD MEVCUT DURUM

OTİD MEVCUT DURUM

Türkiye merkezli Orta Doğu ve Afrika’da aktif bir iş adamları örgütüdür. 2022 yılında orta ve büyük ölçekli işletmelere sahip kendi içinde bütün, bölgesinde, ekonomik ve siyasi alanda etkin, dünyada saygın Türk ve Arap iş adamlarının girişimiyle kurulmuş bir dernektir. Merkezi Ankara’dadır.

OTİD Çalışmaları Kapsamında Üyelerin Sektörel Dağılımları

Aşağıda pasta grafik yönetimi ile OTİD üyesi firmaların sektörel dağılımları verilmiştir.

8 Farklı Sektör

Farklı sektörlerden aynı amaç içerisinde olan üyelerimizle harika işler başarıyoruz.

Teknoloji Ayağımız

Var olan sektörler arasında en fazla ağa sahip olduğumuz alan teknoloji alanıdır. Bu alanda 6 üyemiz aktiftir.

Kendi ağımızla büyük işler başarıyoruz

Orta ve büyük ölçekli işletmelere sahip kendi içinde bütün, bölgesinde, ekonomik ve siyasi alanda etkin, dünyada saygın Türk ve Arap iş adamlarının girişimiyle kurulmuş olan bu dernek çoğu yeni girişime hizmet sunmaktadır.

  • İhtiyaç analizinin metodolojisi
  • Bölgesel / yerel analiz
  • Ortak vizyonun belirlenmesi
  • Sonuç raporunun paylaşılması

Desteklediği şirketlerin başarı oranıConsulting88%

OTİD’in Çalışma Kapsamında İletişime Geçtiği Firmalar

 

2022 YILINDA GERÇEKLEŞEN

ARGE

23

DİĞERLERİ

44

TOPLAM

67

OTİD İhtiyaç Analizi Metodolojisi

Stratejik planlamanın en önemli faaliyetlerinden biri olan ihtiyaç analizi çalışması, bu çalışmayı gerçekleştirecek olan Orta Doğu Ticaret ve İş Adamları Derneği tarafından titizlikle yönetilmiştir. Öncelikle Yönetim tarafından, firmaların yapısı, sektörün dinamikleri, rekabetçilik koşulları gibi konularda ön bilgilendirme aşaması tamamlanmıştır. Bu aşamadan sonra, yönetim tarafından; kurumsal kimlik çözümlemesi yapılmıştır. OTİD’de yer alan firmalarla birlikte;

  • İhtiyaç analizinin amacı,
  • Kapsamı,
  • Metodoloji,
  • Sürecini açıklamak ve firmaları birbirleriyle buluşturmak amacıyla bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Bu toplantının akabinde, proje koordinatörü tarafından firma analizi çalışmaları yürütülmüştür. İhtiyaç analizi çalışması süresince zaman zaman odak grup toplantıları yapılmıştır. Projede yer alan firmalar dışında sektörde yer alan üretici / imalatçı dernekler, kalkınma ajansı, üniversite, ticaret / sanayi odaları ziyaret edilmiş ve görüşleri alınmıştır. İhtiyaç analizi çalışması süresince yönetim tarafından masa başı araştırması yapmış ve sektörel veriler ve istatistikleri değerlendirmiştir. İhtiyaç analizi çalışmasının tamamlanmasına müteakip, dernek yönetimi tarafından projede yer alan paydaşlar ile birlikte ihtiyaç analizi sonuçlarının paylaşıldığı sonuç değerlendirme toplantısı yapılmıştır.

1. Yöntem

2. Analiz ve Değerlendirme

3. Strateji Geliştirilmesi

4. Sonuç ve Raporlama

  1. İhtiyaç analizinin metodolojisi        / yönteminin belirlenmesi
  1. Bölgesel/yerel analiz
  1. Ortak vizyonun belirlenmesi
  1. Sonuç raporunun paylaşılması

2. Analiz araçlarının belirlenmesi

2. Firma analizi

2. Stratejik hedeflerin belirlenmesi

2. Görüş ve önerilerin alınması

3. Sürecin planlanması

3. Pazar analizi

3. Planlama

3. Sonuç raporunun oluşturulması

Yönetim kurulu başkanı ve üyeleri tarafından OTİD için vizyon ve misyon ifadeleri belirlenmiştir. OTİD’nin sahip olduğu değerler de yine yönetim kurulu başkanı ve üyeleri tarafından görüşülmüş ve derlenmiştir.

  1. OTİD’nin avantajlarından faydalanmak için firmalar derneğin bulunduğu ildeki yönetim ile iletişime geçmiştir.
  2. Firmaların belirli dönemlerde tanıtım ve bilgilendirme toplantılarında yer almalarının OTİD’nin gelişmesine yardımcı olacağı belirtilmiştir.
  3. Yapısal değişim olanaklarının özellikle OTİD’e doğrudan ulaşım noktasında iyileştirme faaliyetleri konusunda özellikle vurgu yapılmamıştır.
  4. Firmaların uluslararası fuar merkezi haline getirme konusunda bir beklenti içerisinde geliştirilmesinin OTİD için ayırt edici bir özellik olabileceği hususu belirtilmiştir.
  5. OTİD kurumu içerisinde önümüzdeki 5 yıl içerisinde yaklaşık 150 (yüz elli) kadar şirket üyeliği öngörüsü oluşmuştur.